sUKA Duka Piala Sumbangsih...


********************************
Piala Sumbangsih....
     Pukul 6 petang baru aku ada mood nk berblog. tp untuk permulaan aku bukannya nk terus tulis pasal game semalam. Game semalam??? Ea.. game Perlawanan Piala Sumbangsih antara Kelantan lawan Negeri Sembilan di Stadium Bukit Jalil.
        Arghhhhh... sebab game semalam la SEMANGAT YANG HILANG katanya XPDC. hehehhe.. untuk permulaan aku bukakan kisah tajuk entry nih dengan gmbr di bawah :


   


         Terkejuut??? Suspen??? Terperanjat???  Xde emosi??? Apa reaksi pertama anda bila tengok gmbar diatas? hehehehe...
            Apa? Dimana? Bagaimana??... Sabarr.. nati aku certia satu persatu.  Kisahnya berbunyi begini.
Jeng jengjeng................

Ini kisahnya.....
      PADA satu malam yg hangat di perkarangan Stadium Bukit Jalil berlokasi ditemapat parkingnyo motor. (aku dtg tgk bola naik komuter dr tg malim ke bukit jalil). Dipendekkan cerita, aku pom blk la ke Sg. Buloh melalui MRR2 sbb nak makan nasi di Restoran Cikghu Corner di Sri Gombak.
       Dalam perjalanan pulang, semasa melalui kesesakkan lalulintas yg amat teruk di BandaR Tasik Selatan. Sedang enak aku merempit, tiba2 aku terdengar satu geselan yg kuat dari belakang lalu dengan pantas aku bertanya, "gapo mat?... Agak lama diam akhirnya mat menjawab," xcdnt. motor tepoh side miror keto. ore xdop gapo.".....
       
Abis episod pertama, masuk episod dua pulak..

       Selepas susur keluar ke Bukit Cheras, keadaan kembali mnjadi tenang pabila jalan dah terselamat dr kesesakan kenderaan. Tetapi keadaan itu tidak berpanjangan dan aku sekali lagi dihidangkan dengan ke'JEM'am yg teruk dimana hnya motor je yg dapat bergerak dan yg lain hany tersengguk2 melayan jem itu. Jem itu agak panjang jugaklah, dimana permulaan yg ku tempoh ialah di selekoh bawah flyover menuju ke tol gmbak.
       Sesampainya aku di km berapa ntah aku tgk sekumpulan manusia sedang berkumpul di jakan berlawanan dengan aku, dan motor mereka semua terparking elok ditepi jalan. Aku dengan rasa penuh tanggungjawab pom terus aku menyertai mereka dan hasil nya seperti berikut :

Mangsa sedang diberi rawatn


Motor mangsa melekat di lori

     Sesudah mangs selamat dihantar ke Hospital Selayang, aku pun menuju ke kedai :



    Pekena nasi goreng ikan masin dan sup ekor di kedai Cikgu Corner... Lepas kenyhang, aku pom balik.....

Selesai Duka yg pertama... 
ada lgi sambungang....
kali nih kena langgar komuter lak..
tnggu yer.. 
bye...





 







Tiada ulasan:

Catat Ulasan