komuter (KTM)

Salam 1Jiwa....
Dah lama aku x naik keretapi ni.. Dulu masa lepas sekolah, keretapi la mnjadi pengakutan utama aku utk ke ibukota mencari rezeki. Memag syok naik keretapi nih biarpon 12jam perjalanan tpi aku puas menaikinya.. Tapi itu tinggal kenangan sbb sekarang aku dah ade kereta sendiri, jd x ler merasa dah ank2 aku nk kenal ape itu keretapi.. Oleh kerana x mau mereka ketinggalan sejarah maka aku dengan bebesar hati telah membawa mereka (aled & yeyul) merasai pengalaman pertama naiki keretapi, tetapi bkn keretapi express hnya komuter je ye...
Komuter
kredit to http://norimanadnan.blogspot.com/ utk gmbr di atas.


Hari itu dalam sejarah, 21 januari 2011 Aled dan yeyul telah dibawa oleh aku dan surirumah aku http://meenfarieemiee.blogspot.com/ menaiki komuter ke Kuala Lumpur. Kami naik di stesen Tanjung Malim (nasib baik dah ade stesen), dulu komuter ni hanya last stesen d Rawang jer..
Aled di papan tanda 
Si Aled dengan gaya Ultramannya bergambar disisi papan tanda arah....

Yeyul baru buleh berjalan
Si Yeyul pulak cuba jgk berjalan utk pergi ke abe longnya bergambar di papan tanda...

dapat jugak
Akhirnya dpt jugak yeyul bergambar disisi abe longnya...

Luas permandangan

Fakhrul Hakimi (yeyul)

Berdua lebih baik....

Kasih abg..
Bermacam2 ragam yg ditunjukkan mereka dua beradik sementara menunggu ketibaan train untuk membawa mereka ke KL. Penat aku dan Pn. http://meenfarieemiee.blogspot.com/ melayan karenah mereka.

Keretapi membawa simen

seat yg x mencukupi
Akhirnya, mereka berjaya juga merasa pengalaman menaiki keretapi yg panjang itu... Nanti lain kali kita naik express wau pulak ye....






Tiada ulasan:

Catat Ulasan